Päevatoimetaja:
Maarja-Liis Orgmets

JULM MAAILM Surnud lemmikud kastides ehk Hiina veebikaubanduse varjatud pool

Copy
Kohutava veebikaubanduse ohvriks langenud õnnetu kutsikas.
Kohutava veebikaubanduse ohvriks langenud õnnetu kutsikas. Foto: HANDOUT/AFP

«Kohe, kui taskulamp veeres veoautos paiknenud hiiglaslike kastitornide juurde, oli seal näha pisikesi õhuauke, mille vahelt tungisid välja väikesed karvatuustid. Need loomad seal oli teistest õnnelikumad – kõik ülejäänud kastid olid täielikult kinni teibitud.»

Loomaõiguste eest võitlev organisatsioon Love Home avastas 3. mai öösel Hiina keskosas paiknevas Chengdu linnas 156 kastitäit alles mõne kuu vanuseid kutsikaid ja kassipoegi, kellest mõned olid kahjuks juba surnud. Juhtunust tehtud pildid ajasid Hiina sotsiaalmeedia keema ning šokeerisid väga paljusid. Hiinlased ei osanud arvatagi, et ka loomad on nüüdsest langenud mystery-box'i ostuhulluse ohvriks.

Aga mida kujutab endast mystery-box ehk otsetõlkes üllatustekast? See näeb välja umbes midagi sellist, et inimene ostab endale tundmatu sisuga kasti. Enamasti on seal sees on mingi kindlas summas kingitus, et ostja ei peaks pettuma saadud kingituse rahalises väärtuses. Ehk ostes 100 eurose asja, võid sa kindel olla, et ka antud kasti sisu on samas väärtuses. Hiinas levis algselt kulutulena erinevate kollekteeritavate kujukeste hullus. Beijing Renmini ülikooli dotsent Ding Ying tõdeb, et nimetatud üllatuskastid on väga sõltuvust tekitavad, kuna inimestel tekib kihk osta neid seni, kuni kogu kollektsioon on koos. Ja keegi ei garanteeri sulle kunagi, et järgmine ostetav kast ei sisaldaks juba seda sama kuju, mis sul on olemas. Seega on see müüjatele rahaliselt väga tulus liigutus.

Tagasi üles