Kurvana näiva loo üllatav lõpp: Kalarannast leitud kass abi ei vajanudki
Kassi tõttasid abistama turvatöötajad, mupo ja politsei

Hüljatud kiisu üksi ei jää - kui omanikku kätte ei saada, on üks päästjatest valmis ta omale võtma.

FOTO: G4s Eesti

9. oktoobri varahommikul kella kolme paiku jäeti Tallinnas mere äärde kass, kellele tõttasid appi G4S turvatöötajad. Nüüdseks on aga selgunud, et kiisu polnud ei eksinud ega hüljatud, vaid lihtsalt õues jalutamas. 

Taksojuht, kes turvateenistuse nähes kassi maha jättis, oli hiirekuninga leidnud mööda Kalaranna tänavat sõites. Sõiduki tulede valguses oli näha, et kassil helkis kaelas medaljon ja kaela ümber oli kaelarihm. Juht peatus, võttis kassi autosse ning leidnud medaljonilt kassi omaniku nime ja numbri, võttis tollega kohe ühendust. Kassi omanik, noor naisterahvas kinnitas, et tegu on tõepoolest tema lemmikuga, kes on harjunud öösiti iseseisvalt ringi seiklema. Naine palus juhil kass uuesti tänavale jätta, selgitades, et elas ise vahetus läheduses ning lisas, et muretsemiseks põhjust pole — loom on alati iseseisvalt tagasi tulnud. Juht tegi, nagu palutud ja kass jäi vabadusse.

Oli vaid juhus, et G4S valvetöötajad kahtlast peatumist ja tegevust märkasid ning kohale sõitsid. Edasine stsenaarium on teada: kohale tuli mupo patrull, kontrollis kassi kiipi, püüdis ühendust saada juhiga – kes selleks ajaks magas juba magusat und, ega vastanud  –  ja eskortis G4Si auto koos kassiga varjupaika. Mupo piirkonnainspektori sõnul langes kogu tegevus 10 minuti piiri.

«Antud juhtumi puhul ei ole taksojuhil mingit süüd – tema soovis loomale vaid head. Küll aga peab juhtunu eest vastust andma kassi omanik. Vastavalt Tallinna linna koerte ja kasside pidamise eeskirjale peavad nii kass kui koer avalikus ruumis olema rihma otsas. Samuti tuleb välistada loomade lahti pääsemine territooriumilt. Iga omapäi seiklev loom on hulkuv loom ning viiakse loomade varjupaika,» selgitas Põhja-Tallinna piirkonna inspektor Pavel Boitsov. «Praeguseks on kass juba omaniku juures kodus. Põhjalik selgitustöö on tehtud. Kui mitu instantsi oli öösel tegevuses — G4S, politsei, mupo, varjupaik. Lisaks auto omanik ja seda kasutanud juht. Ränk ressursi raiskamine ja lihtsalt põhjusel, et kassi omanik ei järgi seadusi.»

Tagasi üles