Täna teatas Prada Grupp, et ei kasuta enam loomseid karusnahku oma disainis ega uutes toodetes alates 2020. aasta naiste kevadsuvisest kollektsioonist. Olemasolev toodang müüakse siiski lõpuni.
Pomm moemaailmas: järjekordne moehiid jätab karusnaha kasutamise (1)
Koostöös Fur Free Alliance (FFA) koalitsiooniga, mis koondab enam kui 50 loomakaitseorganisatsiooni rohkem kui 40 riigist ja mida Eestis esindab Loomus, jätkab Prada Grupp selle teatega positiivset dialoogi FFA liikmete LAVi ja The Humane Society of the United States organisatsioonidega.
«Prada Grupp on pühendunud innovatsioonile ja sotsiaalsele vastutusele ning meie karusnahavaba poliitika - milleni jõudsime positiive dialoogi järel Fur Free Alliance koalitsiooniga, eeskätt organisatsioonidega LAV ja Humane Society of the United States - on selle pühendumise järgmine samm,» ütles Miuccia Prada. «Tänu innovaatilistele materjalidele saab ettevõte katsetada uusi piire loomingulises disainis ning vastata eetiliste toodete järele tekkinud nõudlusele.»
Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp märkis, et Prada Grupi liitumine on järjekordne tugev märk sellest, kuhu on suundumas kaasaegne tootmine. «Üleminek looma- ja loodussõbralikele materjalidele on möödapääsmatu. Selline suund vastab meie teadmistele loomadest kui tundlikest olenditest ja keskkonnaressursside tempokast kahanemisest,» selgitas Lepp ja lisas, et Eestist on programmiga liitunud tänaseks 24 moedisainerit ja jaemüüjat. Koostöös teiste FFA koalitsiooni liikmetega aitas Loomus Eestiski eelmisel suvel läbi viia kampaaniat, millega paluti Prada Grupil loobuda karusnahast.
«Aplodeerime Prada Grupi otsust loobuda karusnahast,» ütles Joh Vinding, Fur Free Alliance’i juhatuse esimees. «Oma nimekate brändidega liitub Prada Grupp nüüdsest kasvava hulga karusnahavabade tootjatega, kes tulevad vastu oma tarbijate ootustele seoses muutunud hoiakutega loomade suhtes.»
Fur Free Alliance programmijuhi Brigit Oele sõnul on Prada Grupp üks kiiremaid ettevõtteid, kes loobus karusnahast veidi enam kui aasta tagasi alanud positiivsete dialoogide järel. «Fur Free Retailer programmi kuulub 1000 ettevõtet, mis näitab, kui kiiresti see globaalne liikumine hoogu kogub ning kui ebatõenäoline on see, et karusnahk kunagi aktsepteeritud trendina naaseks. See on suurepärane päev loomadele!»