Loomakaitsjad hakkavad Prisma kaubandusketti survestama Lisatud Prisma kommentaar!

jaga E-post prindi artikkel saada vihje Loe ja lisa kommentaare

FOTO: Stringer / Reuters / Scanpix

Kuula artiklit

Loomakaitseorganisatsioon Nähtamatud Loomad alustas täna kampaaniat, mis kutsub üles Prisma Peremarketi kaubandusketti loobuma puurikanade munade kasutamisest. Kampaania toimub samal ajal nii Eesti kui Soome loomakaitseorganisatsioonide koostöös.

«Viimastel aastatel on paljud suured ettevõtted üle maailma teatanud puurikanade munade müügist loobumisest,» kommenteeris organisatsiooni Nähtamatud Loomad kanade heaolukampaania juht Birgit Nurmela. «Prisma rõhutab oma kodulehel, et pakub oma poodides neid tooteid, mida tarbijad soovivad. Hiljutisest Kantar Emori poolt läbi viidud avaliku arvamuse uuringust selgus, et ligi 70% eestlastest soovib suuremat puurivabade munade valikut poodides ning sama palju inimesi nõustus, et kanu ei tohiks pidada väikestes traatpuurides.»

Nurmela sõnul peab Prisma Peremarket võtma seisukoha loomade heaoluküsimustes, sest tarbija eeldab, et loomasõbralikud valikud toodete sortimendis on Prisma poolt juba tehtud. Nähtamatud Loomad on alustanud kampaanialehel allkirjade kogumist petitsioonile, mis kutsub Prismat üles loobuma puurikanade munade müügist aastaks 2025.

«Tarbijate trendid on muutumas ning puurivabade munade eelistamine on üks nendest suundadest,» nentis Nurmela. «Väikesed traatpuurid, kus mitukümmend lindu koos, kellest paljudel puuduvad suled või esinevad vigastused, on puurikanala igapäevane normaalsus. Prisma müüb sellistest farmidest pärit mune ka Eestis. On aeg, et Prisma liituks ülemaailmse ettevõtete suunaga, kes on juba loobunud puuridest oma munade tarneahelas ning astunud 21. sajandisse, lõpetades farmide toetamise, mis kanu väikestes puurides hoiavad.»

Prisma kampaania saab hoo sisse täna, 5. detsembril kell 18 Tallinnas Kristiine keskuse ees ja Tartus Sõbra tn Prisma ees toimuvate protestidega, et kutsuda Prismat üles loobuma puurikanade munade müügist.

Prisma kommentaar:

Piret Lankots, Prisma Peremarket AS kommunikatsioonijuht

Prisma toetab puurivaba munakasvatust, soovime seda teha koostöös tootjatega ning ilma ultimaatumite ja ühepoolsete tähtaegadeta. Äkilised muudatused sortimendi tegemisel oleks tootjate suhtes ebaõiglased, sest pärast tavaliste puuride kasutamise keelamist 2012. aasta Euroopa Liidu seadusega, on kasvatajad teinud suuri investeeringuid.

Ostuotsuse teeb inimene, lähtudes oma eelistustest ja võimalustest. Ei ole õiglane sundida inimest ostma toodet, mida ta ei soovi või ei jaksa osta.

Prisma Peremarketi ostuosakonna kategooriajuht Kaimo Niitaru kinnitab, et 100st Prismas müüdud munast 95 on puurikanade munad, mis selgelt ilmestab Eesti elanike eelistusi ja ka võimalusi. «Inimeste eelistus puuris mitte-elavate kanade munade osas muutub aeglaselt kuid pidevalt – 2016. aastal ostis selliseid mune 2,3%, praegu ligi 5% inimestest,» ütles Niitaru.

Prisma valikus on juba praegu nii mahemunad kui õrrekanade munad, uuel aastal lisanduvad vabapidamise munad. Iga viies Prisma valikus olev muna pärineb kanalt, kes ei ela puuris. Prisma oli 2012. aasta septembris üks esimesi jaekette, kes hakkas puurikanade munadele pakkuma alternatiive. Alates jaanuarist 2019 pakub Prisma ainult Eestis toodetud mune, mis on kindlasti oluline fakt kohalike tootjate toetamisest.

Tagasi üles