Tänasest saab üle Eesti näha välireklaamiplakateid, mis on osa loomakaitseorganisatsiooni Nähtamatud Loomad kanade heaolukampaaniast. Kampaania eesmärgiks on kutsuda üles eelistama puurivabu mune.
Nähtamatud kanad leidsid toetajad Eesti kokkade näol
Kampaania adresseerib puurikanade heaoluprobleeme ja nende halbu elutingimusi. Puurikanad elavad mitmekümnekesi koos ühes puuris, kus nad ei näe kunagi päevavalgust ega saa liikuda õues ringi ja tegeleda kanadele loomuomaste tegevustega. Nähtamatud Loomad töötab selle nimel, et kanu ei peetaks enam puurides ja kutsub inimesi ning ettevõtteid üles loobuma puuris peetavate kanade munade tarbimisest ja müügist.
«Meil on väga hea meel, et toidusektori esindajate hulgas on üha kasvav mõistmine, et puurispeetavate kanade munadel ei ole kohta kaasaegses ühiskonnas,» sõnas loomakaitseorganisatsiooni Nähtamatud Loomad kanade heaolukampaania juht Birgit Nurmela. «Nähtamatud Loomad hindab kõrgelt välireklaamis välja astunud kokkade seisukohti, kes väärtustavad loomade heaolu ja on valmis seda avalikult näitama.»
Välireklaamis osalenud Eesti tippkokad hindavad toidus kõrget kvaliteeti, mille tagavad loomade head elamistingimused. «Poodi minnes valin alati vabapidamisel olevate kanade munad. Kui neid ei ole, siis jäävad munad ostama,» tõdes Eesti tippkokk Anni Arro. «Toit peab olema tervislik ja kvaliteetne ning selle tõttu ei kasuta ma kunagi puurikanade mune.»
«Puurikanade munad on need kõige odavamad ja kehvemad, mis poelettidel on leida. Kanad peavad elama heades tingimustes, mille tulemusena munevad nad ka kvaliteetseimaid mune,» lisas tippkokk Ants Uustalu.
Välireklaam jääb avalikuks kaheks nädalaks. Lisaks käib Nähtamatute Loomade sotsiaalmeedias fotomäng, kus kõik huvilised saavad saata endast pildi tänaval nähtud välireklaamiplakatiga.