Video: kõrghoonet vallutav surmapõlgurist pesukaru ajas interneti pöördesse

Kelli Põlendik
, lemmik.postimees toimetaja
Foto: Ben Johnson / Johnson88Ben / Twitter

USAs Minnesota osariigis avastati eile pesukaru, kes mööda kõrghoone seina üles ronis. Inimeste huvi looma edasise saatuse üle oli niivõrd suur, et tema jälgimiseks pandi käima otseülekanded.

Pesukarud ei ole tavaliselt tuntud oma vapruse poolest, ent see surmapõlgurist isend omas terasest närve. Loom leiti ühe St. Pauli linna kontorihoone katuselt ning kohale kutsutud loomapüüdjad toimetasid ta ohutult maapinnale. Paistis aga, et pesukarul oli kindel soov kõrgustesse jõuda, sest põgenemise asemel silkas ta lähedalasuva 300-meetrise pilvelõhkuja UBS Plaza juurde ning hakkas mööda hoone seina üles ronima.

Pesukaru ronimist hakkas esimesena kajastama kohalik raadiojaam MPR News ning selle nimest tuletasid Twitteri kasutajad märksõna #MPRraccoon, millega loomast pilte ja videosid jagama asuti. Facebookis hakkasid üksteise järel ilmuma aga otseülekanded, millele kogunes tuhandeid vaatajaid.

Pärastlõunaks oli pesukaru hoone katusest vaid mõne korruse kaugusel ning sättis end puhkama aknalauale. Linnaametnikud lasid katusele paigaldada lõksud lootuses, et nendes oleva toidu lõhn looma üles meelitab.

Ööpimeduses hakkas pesukaru aga laskuma. Mõned korrused hiljem ta peatus, puhkas veidi ning võttis siis taas suuna katuse poole. Tolleks hetkeks enam kui ööpäeva toidu ja joogita olnud loom alla ei andnud ja lõpuks jõudiski tubli neljajalgne hoone tippu. Kui pesukaru ühte lõksudest kinni jääb, tuuakse ta alla ning viiakse tagasi loodusesse.