Päevatoimetaja:
Maarja-Liis Orgmets

Rahvusvaheliselt tuntud moebrände omav korporatsioon lõpetas karusnaha kasutamise

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Artikli foto
Foto: Tim Goode / EMPICS Sport / Scanpix

Maailmakuulsaid moebrände nagu Timberland, Vans, Wrangler ja Lee omav VF Corporation teatas, et nad on astunud partnerlusse 43 maailma loomakaitseorganisatsiooni ühendava koalitsiooniga Fur Free Alliance, mida Eestis esindab MTÜ Loomus. See tähendab aga seda, et korporatsiooni brändid ei kasuta enam karusnahka, angoora villa ega eksootilist nahka.

«Fur Free Retailer programmiga liitudes tõestavad VF ja selle brändid taaskord, et võtame loomade heaolu tõsiselt,» ütles Letitia Webster, VF-i asepresident korporatsiooni globaalse jätkusuutlikkuse alal. «Jätkusuutlikkus ja looduse austamine on VF-i ja kõikide meie brändide põhiväärtused ning me jätkame koostööd tunnustatud loomaõigusorganisatsioonide ja sarnaselt mõtlevate ettevõtetega, et toetada loomsete materjalide kaubanduslike alternatiivide arendamist.»

Eestis Fur Free Retailer programmi esindava ja edendava MTÜ Loomuse kommunikatsioonijuht Annika Lepp kinnitab, et looma- ja loodussõbralikkust hindavad eelkõige progressiivsed moeloojad ja ettevõtted, kes on tunnistajaks teadlikkuse jätkuvale kasvule tarbijate hulgas. «VF korporatsiooni ja teisi programmiga liitunud ettevõtjaid ühendab soov panustada paremasse maailma. Selliste ettevõtete jaoks ei ole eetiline ja sotsiaalne vastutus niisama sõnakõlks,» ütles Lepp.

VF korporatsoonil ja selle brändidel on ette näidata korralik nimekiri ametlikest põhimõtetest ja tegevustest, mis tagavad kogu tarneketi jooksul loomade humaanse kohtlemise ning lõpetavad loomsete materjalide kasutamise seal, kus võimalik.«Meil on suur rõõm tervitada VF Corporationit Fur Free Retaileri partnerina. Karusnahakaubanduses elavad loomad kohutavates tingimustes ja veedavad kogu oma elu väikestes kõledates puurides. Tänu uuenduslikule mõttemaailmale ja innovaatilistele ettevõtetele nagu VF Corporation muutub see olukord kiiresti ning karusnahavabadest põhimõtetest saab kogu moetööstuse uus norm,» ütles Fur Free Retailer programmi esimees Joh Vinding.

VF-i bränd Timberland alustas 2005. aastal koostööd teiste jalanõude brändide, parkijate ja edasimüüjatega, et luua Leather Working Group, kellega nahatööstuses vastutustundlikke põhimõtteid edendada. Samuti korporatsiooni alla kuuluv Napapijri on karusnahavaba liikumise üks teerajajatest, mis pühendus karusnahavabadele põhimõtetele 2015. aastal. Oma «Make it Better» filosoofia näitlikustamiseks on bränd loomsed materjalid asendanud innovaatiliste lahendustega, pakkudes tarbijatele paremate tehniliste omadustega tooteid ning ende kogu sügis/talv 2017 kollektsioon on karusnahavaba.

Tagasi üles