Luksusbränd Armani loobub karusnahast

Milano moenädal: Emporio Armani sügis/talv 2016/2017

FOTO: Tiziana Fabi/AFP/Scanpix

Eile teatas tuntud luksusbränd Armani, et loobuvad täielikult karusnaha kasutamisest.

Armani loobub kõikide karusnahkade kasutamisest, sealhulgas jänesenahkadest, alates 2016. aasta sügis-talvisest kollektsioonist. Armani jõudis selle otsuseni koostöös enam kui 40 loomakaitseorganisatsiooni ühendava rahvusvahelise koalitsiooniga Karusnahavaba Ühendus, mida Eestis esindab loomade eestkoste organisatsioon Loomus.

«Mul on hea meel teatada, et Armani Grupp on kindlalt otsustanud lõpetada oma kollektsioonides karusnahkade kasutamise,» teatas Giorgio Armani. «Tänu tehnoloogia arengule on meil sobivaid alternatiive, millega muutuvad loomade suhtes julmad praktikad ebavajalikeks. Jätkates ammu alustatud positiivseid uuendusi, astub minu ettevõte suure sammu edasi, näidates sellega meie tähelepanu kriitilistele keskkonna ja loomade kaitsmisega seotud probleemidele,» vahendas Loomus Armani sõnu.

Karusnahavabade põhimõtete kehtestamisega ühineb Armani teiste tippbrändidega nagu Hugo Boss, Tommy Hilfiger, Calvin Klein ja Stella McCartney ning väljendab muret uue põlvkonna moetarbijate eetiliste valikute pärast.

«Armani karusnahast loobumise teade tõestab, et disainerid ja tarbijad saavad nautida loomingulist vabadust ja luksust ilma loomadele suunatud julmuseta,» märgib Karusnahavaba Ühenduse esimees Joh Vinding. «Armani on aastakümneid olnud moemaailma trendilooja ja selle teadaandega tõestab ta, et kaastunne ja innovatsioon on moe tulevik.»

Pikaajaline vastuseis karusloomafarmidele ja ühiskonna väärtushinnangute muutumine on viinud Suurbritannia, Hollandi, Austria ja Horvaatia karusloomafarmide täieliku keelustamiseni. Arutelud kestavad edasi ning loomade heaolust huvitatud valitsused tunnistavad tõsiasja, et karusloomafarmidel pole tulevikku.

Armani uus hooliv lähenemine päästab tuhandeid loomi ebavajalikest kannatustest ning see rõõmustab Karusnahavaba Ühendust ja selle miljoneid toetajaid üle maailma.

Populaarne

Tagasi üles